بازی سیمرغ

معرفی بازی

بازی حماسی و هیجان انگیز سیمرغ کاری جدید از استودیو بازی سازی بلو رابیت است. این بازی برگرفته شده از سریالی با همین نام است که در سال 1371 ساخته شده بود و در آن سریال به نقش آفرینی دلاوران هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و خصوصا به رشادت های شهید علی اکبر شیرودی و شهید احمد کشوری در طول سالهای نخست جنگ تحمیلی پرداخته شده بود. این بازی سه بعدی در سبک حادثه ای و هیجان انگیز می باشد. بازی بصورت شبیه ساز سه بعدی پرواز با هلیکوپتر می باشد. این بازی با استفاده از موتور بازی سازی یونیتی (Unity) نسخه 4.6 طراحی گردیده و مدل سازی اشیاء سه بعدی (3D Objects) بکار رفته در بازی با استفاده از نرم افزار مایا (Maya) اجرا گردیده است.

پروژه بازی سیمرغ از فروردین ماه سال 1394 آغاز گردیده و هم اکنون از طریق مارکت کافه بازار قابل دانلود می باشد.

مشاهده تریلر بازی در آپارات

توضیحات بازی

بازی سیمرغ از دو بخش کلی تشکیل شده است و هر بخش دارای 6 یا 7 مرحله خواهد بود. بخش اول این بازی، پرواز با هلیکوپتر و حمله به اهداف دشمن در نقش شهید احمد کشوری و بخش دوم نیز پرواز با هلیکوپتر و حمله به اهداف دشمن در نقش شهید علی اکبر شیرودی می باشد. بازیکن اول شخص هر بار در نقش یکی از این دو شهید بزرگوار به پرواز درآمده و بسوی اهداف زمینی و هوایی نیروهای بعثی عراق در هر مرحله از بازی می شتابد.


gallery_201507157665968841562

همانگونه که در اسکرین شات های بازی مشخص است، برای هلیکوپتر بازیکن امکانات بسیار متنوع و جالبی در نظر گرفته شده است. هلیکوپتر مجهز به یک اسلحه تیربار و 120 راکت و 10 موشک می باشد که در طول بازی بازیکن از آنها می تواند استفاده نماید. همچنین هلیکوپتر قابیلت افزایش و کاهش سرعت و ایست کامل در هر نقطه دلخواه را دارد. بازیکن میتواند هلیکوپتر خود را به راحتی به چپ و راست حرکت دهد و یا ارتفاع خود را از سطح زمین افزایش یا کاهش دهد. همچنین در گوشه سمت راست و بالای تصویر یک رادار تعبیه گردیده است که اهداف دشمن را تشخیص می دهد. هلیکوپتر دارای یک باکس به عنوان جان هلیکوپتر و یک باکس به عنوان سوخت هلیکوپتر می باشد و بازیکن باید قبل از پایان سوخت هلیکوپتر عملیات هر مرحله را به پایان برساند.

همچنین جهت افزایش جذابیت و تنوع در بازی، 8 دوربین برای بازیکن درنظر گرفته شده است که با انتخاب هریک از آن دوربین ها زاویه دید بازیکن تغییر خواهد یافت و بازیکن می تواند بنا به سلیقه خود در طول بازی از هریک از این دوربین ها استفاده نماید.

هلیکوپتر بازیکن مجهز به بیسیم رادیویی نیز می باشد که در هنگاه شروع بازی و در مواقع لزوم بصورت خودکار با آشیانه ارتباط یافته و توضیحاتی در خصوص هر مرحله برای بازیکن ارائه می نماید.

در این بازی در عین ارائه حداکثر امکانات پرواز سه بعدی با هلیکوپتر، کنترلر بسیار ساده و روانی نیز جهت لذت هرچه بیشتر و سهولت کنترل بازی برای بازیکن در نظر گرفته شده است. در بین مراحل بازی جوایزی نیز به طبع امتیازات بازی در نظر گرفته شده است که پیشنهاد می کنیم این جوایز را در روند بازی ملاحظه نموده و از آنها بهرمند شوید.

معرفی بخش های بازی

بخش اول: پرواز با نقش شهید احمد کشوری

بخش اول این بازی شامل 6 یا 7 مرحله می باشد که بازیکن در طی این مراحل با شخصیت شهید احمد کشوری بازی خواهد کرد. در طول هر مرحله بازیکن می بایست با هلیکوپتر حامل شخصیت این شهید بزرگوار به پرواز درآمده و خود را به اهداف ثابت و متحرک عراقی برساند و آن اهداف را منهدم نماید.

gallery_201507157665968841562

پس از اتمام تمامی مراحل بخش اول، در مرحله آخر مربوط به این بخش، پس از اتمام عملیات، هلیکوپتر شهید کشوری که در جریان نبرد با نیروهای بعثی دچار آسیب دیدگی های جدی شده بود، مورد اصابت راکت یک هواپیمای بعثی قرار گرفته و منفجر می گردد و بدینوسیله بخش نخست این بازی با به تصویر درآمدن صحنه شهادت این شهید سرافراز به پایان میرسد.

بخش دوم: پرواز با نقش شهید علی اکبر شیرودی

بخش دوم این بازی نیز به پرواز با شخصیت والای شهید علی اکبر شیرودی پرداخته می شود. این بخش نیز شامل 6 یا 7 مرحله می باشد که همانند بخش اول بازی، بازیکن به پرواز با شخصیت شهید شیرودی می پردازد. در مراحل این بخش نیز همچون مراحل بخش اول اهداف و مراحل متنوعی وجود دارند و بازیکن این بار با نقش شهید شیرودی به پرواز درآمده و خود را به اهداف زمینی و هوایی ثابت و متحرک نیروهای عراقی خواهد رساند و آنها را منهدم خواهد نمود.


gallery_201507158985704137385

پس از اتمام تمامی مراحل مربوط به این شهید بزرگوار در بخش دوم بازی، در پایان مرحله آخر این بخش و پس از اتمام عملیات، هلیکوپتر شهید شیرودی که در جریان نبرد با نیروهای زرهی بعثی مورد اصابت گلوله ضد هوایی تانک قرار گرفته بود سقوط خواهد نمود و بدینوسیله بخش دوم بازی نیز به پایان خواهد رسید.


gallery_201507156534408644584


بازی سیمرغ هم اکنون از مارکت اندرویدی کافه بازار قابل دریافت می باشد.

لینک دریافت بازی از کافه بازار

همچنین استودیو بازی سازی بلو رابیت از انتقادات و پیشنهادات شما در خصوص این بازی استقبال می نماید.

در پناه حق

تمامی حقوق این وب سایت و مطالب اختصاصی و محصولات آن محفوظ می باشد